Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2012

Το άγχος βλάπτει σοβαρά την υγεία

Ο μάταιος ανταγωνισμός για την προσοχή κάποιου που μας ενδιαφέρει η το άγχος από ένα διαγώνισμα μπορεί να βλάπτουν την υγεία. Τέτοια στρες φαίνεται να πυροδοτούν την υπερπαραγωγή δυο πρωτεϊνών που δημιουργούν φλεγμονή, ανέφεραν ερευνητές στις 23 Ιανουαρίου στα Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ. Αυτή η πυροδότηση της φλεγμονής έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο για καρδιοπάθειες, υπέρταση, καρκίνο και κατάθλιψη. Τα νέα αποτελέσματα συνεισφέρουν σημαντικά στην έρευνα για τη σύνδεση του κοινωνικού στρες με βιολογικούς κινδύνους. Η Shelley Taylor και οι συνεργάτες της στην Ιατρική Σχολή του UCLA εξέτασαν τη σχέση μεταξύ του καθημερινού άγχους και δύο πρωτεϊνών που πυροδοτούν τη φλεγμονή στο σώμα.
Οι ερευνητές ζήτησαν από 122 νέους, υγιείς ενήλικες να καταγράψουν σε ένα ημερολόγιο για οκτώ ημέρες όλες τις θετικές  και αρνητικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις τους, καθώς και όλες τις περιγραφές περιστατικών στα οποία εμπλεκόταν ανταγωνισμός. Οι ερευνητές αναλύοντας δείγματα από υγρά που συνέλεξαν από το εσωτερικό των παρειών των εθελοντών, παρατήρησαν πως όσοι είχαν καταγράψει  τις περισσότερες  αρνητικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις ή είχαν αντιμετωπίσει στρεσσογόνο ανταγωνισμό στην εργασία ή στον ακαδημαϊκό χώρο, είχαν σημαντικά αυξημένες συγκεντρώσεις της μιας φλεγμονώδους πρωτεΐνης – του γνωστού μας TNF-a. Τα άτομα που ανέφεραν στρεσσογόνο ανταγωνισμό για την προσοχή κάποιου που τους ενδιέφερε είχαν ψηλότερες συγκεντρώσεις του άλλου φλεγμονώδους παράγοντα, της Ιντελευκίνης-6.
Έτσι πέρα από τη διατροφή, η μείωση  του στρες, κοινωνική στήριξη και οι υγιείς ανθρώπινες σχέσεις  μπορεί να είναι κρίσιμοι μηχανισμοί για την προστασία της υγείας.

Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2012

Νιτροζαμίνες: Νόστιμο το ζαμπονάκι!


Αυτές οι γνωστές καρκινογόνες ουσίες είναι αναγκαίο κακό στα επεξεργασμένα τρόφιμα, ειδικά σε βιομηχανοποιημένα προϊόντα κρέατος όπως το χοτ ντογκ, τα λουκάνικα, το μπέικον και τα αλλαντικά. Οι νιτροζαμίνες σχηματίζονται όταν τα συντηρητικά νιτρώδη ή νιτρικά άλατα σε συνδυασμό με τα αμινοξέα που περιέχονται στα αλλαντικά εκτίθενται σε υψηλές θερμοκρασίες, όπως με ψήσιμο στη σχάρα ή τηγάνισμα ή όταν αντιδρούν με το οξύ του στομάχου. Ο σχηματισμός αυτός είναι γνωστός, αλλά έγινε αποδεκτός για την πρόληψη μέσω της χρήσης νιτρωδών και νιτρικών αλάτων της αλλαντίασης, δηλητηρίασης που προκαλείται από ένα ιδιαίτερα θανατηφόρο για τον άνθρωπο βακτήριο. Τα νιτρικά και νιτρώδη άλατα βρίσκονται επίσης στα μεταποιημένα προϊόντα τυριού, στο γάλα χωρίς λιπαρά σε σκόνη, στην μπίρα και στις ζωοτροφές.

Για να μειώσετε την έκθεσή σας στις νιτροζαμίνες:

• Καταργήστε από τη διατροφή σας τα τρόφιμα που περιέχουν νιτρικά και νιτρώδη άλατα, συμπεριλαμβανομένου του κρέατος των ζώων που δεν τρέφονται αποκλειστικά με χόρτο.
• Εάν επιλέξετε να φάτε τρόφιμα που σας εκθέτουν στην νιτροζαμίνη, κάντε το σε συνδυασμό με άλλα πλούσια σε βιταμίνες C και Ε, οι οποίες μπορούν να αντισταθμίσουν τις βλάβες και ενδεχομένως να εμποδίσουν το σχηματισμό αυτών των τοξινών στα οξέα του στομάχου.
• Διατραφείτε με ακατέργαστες, ζωντανές τροφές και ξηρούς καρπούς.

Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου 2012

Είσαι ότι τρως - Food matters

 Δείτε εδώ αυτό το πάρα πολύ καλό βίντεο για τη σχέση της διατροφής με την υγεία αλλά και τον ρόλο των φαρμάκων και της σύγχρονης ιατρικής και φαρμακευτικής βιομηχανίας στη ζωή μας. Αν και έχω τις αντιρρήσεις μου σε σχέση με τον ρόλο και την αξία των διατροφικών συμπληρωμάτων, κατά τα λοιπά το φιλμ περιέχει μεγάλες αλήθειες...