Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015

Ζεστή σαλάτα με κολοκύθα και κουκουνάρι


ΧΟΡΤΟΦΑΓΙΚΟ
ΧΩΡΙΣ ΓΛΟΥΤΕΝΗ



Η κουκουναριά  με τα σύννεφα των κλαδιών της, το θρόισμα των φύλλων και το έντονο άρωμα πεύκου είναι αναπόσπαστο χαρακτηριστικό του μεσογειακού, παραθαλάσσιου τοπίου. Οι νόστιμοι σπόροι της συλλέγονταν από την αρχαιότητα για τη βουτυράτη, πλούσια γεύση τους  και τη μεγάλη θρεπτική τους αξία. Γι’ αυτό άλλωστε οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι θεωρούσαν τον σπόρο  του πεύκου σύμβολο ανδρισμού και γονιμότητας. Τον Μεσαίωνα παρασκεύαζαν  μάλιστα ένα είδος μπισκότου με κουκουνάρι που πίστευαν πως  ενίσχυε τις ερωτικές επιδόσεις.
Ο κουκουναρόσπορος είναι πλούσιος σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως ο σίδηρος, το μαγγάνιο, ο φώσφορος και ο ψευδάργυρος. Είναι πολύ περιεκτικός σε πρωτεΐνες και   σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα όπως το ελαϊκό, που βοηθά στη μείωση της «κακής» LDL χοληστερόλη» και αυξάνει την «καλή» HDL. Τα δε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα του  απελευθερώνουν χολοκυστοκινίνη, μία ορμόνη που κόβει την όρεξη. Είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Ε, του ισχυρού αυτού λιποδιαλυτού αντιοξειδωτικού που απαιτείται για τη διατήρηση της ακεραιότητας της κυτταρικής μεμβράνης των βλεννογόνων και του δέρματος. Ο κουκουναρόσπορος περιέχει και μια σειρά από άλλες βιταμίνες, που βοηθούν το σώμα να αναπτύξει αντίσταση στους μολυσματικούς παράγοντες και να προστατευτεί  από τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες.

Υλικά:
·                                 1 κιλό κίτρινη κολοκύθα
·                                 ½  φλ.  κουκουναρόσπορος
·                                 1 κρεμμύδι
·                                 ½  φλ. ​​μαϊντανός
·                                 ¼ φλ. ελαιόλαδο
·                                 2 κ.σ. μηλόξυδο
·                                 ½  κ.σ. μέλι
·                                 120 γρ. φέτα κατσικίσια
·                                 Αλάτι
·                                 Πιπέρι

Εκτέλεση:
Ψήστε ελαφριά τα κουκουνάρια σε ένα μικρό τηγάνι για 2-3 λεπτά σε μέτρια φωτιά,  ανακατεύοντας συνεχώς. Βάλτε τα σε μεγάλο μπολ.
Καθαρίστε την κολοκύθα από τη φλούδα και τα σπόρια και κόψτε τη σε κύβους 2-3 εκ. Φέρτε μια μεγάλη κατσαρόλα με αλατισμένο νερό να βράσει σε δυνατή φωτιά. Προσθέστε την κολοκύθα και βράστε την  για 5 λεπτά μέχρι να μαλακώσει. Αφήστε την σε σουρωτήρι να στραγγίσει καλά και  βάλτε την σε ένα μεγάλο μπολ.

Κόψτε τα κρεμμύδια σε λεπτές φέτες και ψιλοκόψτε τον μαϊντανό. Προσθέστε τα στο μπολ με την κολοκύθα μαζί με τον κουκουναρόσπορο. Ανακατέψτε προσεκτικά.